Au pair ura takana

Mun yhdeksän kuukauden au pair ura on nyt takana ja uudet tuulet ovat kuljettaneet mut pois mun host-perheen luota. Olen asunut Ashleyn perheen kanssa nyt viimeiset puolitoista viikkoa ja voin sanoa, että nautin tästä suuresti. On mukavaa olla niin sanotusti vapaa, mutta toisaalta tää on ehkä liiankin vapaana olemista... 

Näin toistaiseksi työttömänä kaipaan suuresti siihen rutiininomaiseen arkeen, joka tuossa mun au pair elämässä oli todellakin läsnä. Yritän nyt siis rakentaa jonkinlaista rutiinia mun arkeen siihen saakka kunnes saan jostain töitä ja saan kunnon rutiinin. Jos vertaa Englantia ja Suomea, täällä on paljon helpompi saada töitä, sillä voit tehdä melkein mitä tahansa tavallista työtä ilman oikeastaan mitään koulutusta. Itselleni ideaalista olisi saada töitä päiväkodista tai ruokakaupasta, sillä niillä alueilla mulla on melko paljon kokemusta jo entuudestaan. Mikään uusi paikka/alue ei kuitenkaan olisi pahitteeksi!


Yritetään saada kaikki paperit ja muut asiat kuntoon. Seuraavalla viikolla menen pankkiin avaamaan tilin sekä työtoimistoon hakemaan vakuutusnumeroa, jotta saan helpommin töitä. Mun CV on valmis lähetettäväksi erilaisiin paikkoin, joita me selaillaan päivittäin. Olen saanut mun väliaikaisen ajokortin postissa ja nyt voin vain alkaa käymään ajotunneilla ja lukemaan teoriaa. Kun kaikki tarvittavat paperit jne. on saatu kasaan, me voimme huokaista helpotuksesta.


Muutama päivä sitten me (Ash ja minä) varasimme lennot sekä hotellin Italiaan. Olemme menossa Venetsiaan juhlimaan Ashleyn 21v. syntymäpäivää sekä sitä, että mun elämä au pairina on nyt virallisesti ohi. Saimme lennot ja yöpymispaikan pilkkahinnalla (alle £250 per henkilö). Tuohon hintaa sisältyy myös vuokra auto! Lento lähtee muutaman viikon päästä, joten tää oli vähän ex tempore, vaikka olemmekin miettineet Venetsiaan menoa jo jonkin aikaa.


Elämä on alkanut rullaamaan todella hyvin. Olen jättänyt kodin taakseni kahdesti viimeisten yhdeksän kuukauden aikana ja tämän vuoksi oli todella haikeaa lähteä mun host-perheen luota. Sain heiltä kuitenkin ihanan kiitoskortin sekä kauniin sormuksen, jota olen pitänyt mun sormessa mun lähtöpäivästä lähtien.


Jos sulla on siihen mahdollisuus, suosittelen todellakin au pairiksi lähtemistä! Se on silmiä avartava kokemus, jota ei tule koskaan unohtamaan. Jos mulla tulee joskus siihen mahdollisuus, tulen ottamaan mun omaan perheeseen au pairin edes hetkeksi aikaa, jotta pystyn antamaan ikimuistoisen kokemuksen jollekin nuorelle!


Kiitos kaikille, jotka ovat lukeneet mun blogia ja seuranneet mun elämää au pairina Englannissa. Tämän blogin polku loppuu nyt tähän! Tulen aloittamaan uuden blogin, kun siihen saan mahdollisuuden. Siihen käsiksi pääset menemällä Seuraa osuuteen! Kiitos! xx

Lisää löydät Instagramista (ainoorvokkii) !!

Kommentit

Suositut tekstit