Tunteellisia jälleennäkemisiä

Noin kaksi viikkoa sitten hyppäsimme Ashleyn kanssa lentokoneeseen ja lensimme kolmen tunnin lennolla Suomeen. Kolmen aikaan iltapäivällä Suomen aikaa me olimme perillä. Suuntasimme nopeasti lounaalle ja illemmalla mun veljen konserttiin, jonka jälkeen autolla mun yhteen kolmesta kodista! Tässä on meidän loma pähkinänkuoressa.

Meillä oli melko tiukka aikataulu noiden 1.5 viikon aikana, kun me Suomessa olimme. Halusin nähdä kaikki mahdolliset sukulaiset, perheenjäsenet ja ystävät kuin mahdollista. Loppujen lopuksi ei ihan kaikkia tultu kuitenkaan nähtyä, mutta seuraavalla kerralla sitten toivottavasti!



Tapasin heti ekana kokonaisena Suomipäivänä mun lukioystäviä Turussa. Kahvittelin yhden kanssa kahdestaan ja illemmalla menimme suuremmalla porukalla päivälliselle. Ash pääsi tutustumaan mun ystäviin tuolla päivällisellä! Myohemmin seuraavalla viikolla menimme kahvittelemaan mun yläkoulusta saakka olleiden ystävien kanssa. Kahvittelu kesti melkein neljä tuntia, jonka jälkeen hyppäsimme bussiin ja ajelimme kotiin päivälliselle. Oli aivan ihanaa nähdä kaikkia tuttuja 6-8 kuukauden jälkeen! Suuri kiitos kaikille teille, jotka ehditte tulla mua ja Ashleyä moikkaamaan! On ikävä jo nyt!! x



Kävimme mun perheen kanssa meidän läheisellä järvellä kävelyllä! Tämän jälkeen tuli maisteltua hernekeittoa ja laskiaispullia. Yritimme syötättää Ashleylle mahdollisimman paljon suomalaisia ruokia tuon matkan aikana. Mun yllätykseksi hän piti kovasti ainakin ruisleivästä ja sitähän me pakkasimmekin sitten meidän matkalaukkuihin viimeisenä päivänä, haha.



Sauna oli jymymenestys! Me molemmat nautimme siitä kaikin puolin. Saunassa kävimme vain kolme kertaa koko loman aikana, mutta jokainen kerta se vain parani, haha. En ole koskaan ollut mikään saunasta nauttiva ihminen, mutta nyt kyllä huomasin, että olin sitä kaivannut! Kunpa meillä olisi täällä sauna...

Maanantaina 12.2. heräsimme aikaisin, ajoimme Turun satamaan ja kapusimme laivaan piknik-risteilylle! Oli mukavaa päästä näkemään saaristoa hieman lähempää. Maisemat olivat Ashleylle aivan uusia. Viivyimme ulkokannella niin kauan, että mun varpaat jäätyivät enkä enää tuntenut niitä, haha. Saimme kuitenkin otettua kivoja kuvia. Laivan vaihdon jälkeen Viking Gracella meidän ihmetystä herätti baari, josta sai tilattua aivan mitä tahansa juomia!! Tilasimme muutamat drinkit ja päädyimme turisemaan muutamaksi tunniksi muutaman eri livebändin soittaessa taustalla.



Laivareissu oli todellakin hyvä idea. Kiitoksia meidän äidille ehdotuksesta! Muutama tunti ennen laivan satamaan saapumista me päädyimme pelaamaan ilmakiekkoa ja fiksaamaan teinien huoneessa olleita playstation pelejä, haha. Tottakai ostimme muutamia juttuja myös laivan kaupasta. Osa oli meille itsellemme, mutta mä ostin myös pieniä tuliaisia mun sisaruksille.



Koko Suomireissun aikana kävimme kolmessa eri museossa: Turun Aboa Vetuksessa sekä Helsingissä Suomen kansallismuseossa ja luonnontieteellisessä museossa. Aboa Vetus oli todella kiinnostava ainakin Ashleylle! Turun historia on todella mielenkiintoista luettavaa. Museossa oli paljon juttuja, joita sai itse kokeilla mm. erilaisia pelejä, asioiden rakentamista sekä vanhojen lelujen kokeilemista. Viivyimme museossa ainakin kaksi tuntia, haha.



Helsingin puolella kävimme Suomen kansallismuseon melko nopeasti läpi, sillä puolessa välissä kierrosta meille molemmille tuli todella kova nälkä... paikka oli kuitenkin todella kiinnostava ja jäimme moneen huoneeseen moneksi minuutiksi tutkiskelemaan eri esineitä. Luonnontieteellisessä museossa viivyimme ainakin kaksi tuntia toisin kuin kansallismuseossa. Eläimet ovat aina todella mielenkiintoista katseltavaa. Kolusimme kaikki mahdolliset näyttelyt  siellä läpi ja totesimme museon todella mielenkiintoiseksi ja hyväksi. Ainut huono puoli siellä käymisessä oli kuitenkin aikuisen pääsylipun hinta, joka päätyi olemaan ilman mitään alennuksia 14 euroa.



Kun meillä oli "vapaata", päädyimme mm. pulkkamäkeen meidän pihalla, syömään herkkuja ja katsomaan elokuvia, pelaamaan lauta -ja korttipelejä, jutustelemaan mun sisarusten sekä vanhempien kanssa ja kaivamaan mun tavaroita mun huoneen kaapista. Ystävänpäivänä me pidimme lomaa meidän lomasta tarkoittaen sitä, että meillä ei ollut yhtikäs mitään suunnitelmia. Me vain rentouduimme, katsoimme telkkaria, söimme, teimme kotiaskareita, ruokaa ja kävimme saunassa.



Koko reissu oli ikimuistoinen! Kiitos kaikille. Mulla on jo nyt ikävä teitä. Oli todella vaikeaa ja surullista lähteä takaisin tänne Englantiin, mutta samalla oli myös todella kiitollinen olo. Mulla on kolme eri perhettä ja kolme eri kotia kahdessa eri maassa. Mun elämässä on paljon ihmisiä, joita kiinnostaa mun asiat ja jotka välittävät. Olin iloinen tänne Englantiin takaisin tullessani, sillä  mulla oli jo hieman ikävä arkea, näitä tuttuja katuja ja ihmisiä sekä tätä ihanaa kieltä. Suomessa me kyllä puhuimme englantia melkein koko ajan, mutta englannin puhuminen Suomessa on hieman erilaista kuin sen puhuminen täällä!



En tiedä, milloin seuraavan kerran pääsen Suomessa käymään, mutta toivottavasti pian! Tänne saa aina tulla vierailemaan ja sen kyllä kaikki mun tutut tietävät. Kiitos Suomi, kiitos kaikille rakkaille siellä ja kiitos matkaseuralle! xx


Lisää löydät Instagramista (ainoorvokkii) !!

Kommentit

Suositut tekstit