Suomeen seuraavassa kuussa

Jännittää, sillä seuraavassa kuussa tulen tekemään pienen visiitin Suomessa! Odotan niin innolla perheen ja ystävien näkemistä. Kaiken tämän lisäksi Ashley tulee matkustamaan mun kanssa, mikä tekee Suomeen tulosta vielä jännittävämmän!

Mun isä kävi täällä moikkaamassa mua viime joulukuun puolessa välissä. En ehtinyt kirjoittamaan siitä täällä ollenkaan, sillä joulukuu oli niin älyttömän kiireinen täällä päin. Vietin isäni kanssa muutaman päivän Lontoossa ja täällä meillä noin puolitoista päivää. Se oli vain sellainen pikavisiitti, sillä lennot oli ostettu pikaisesti Black Friday -alesta, haha. Meillä molemmilla oli kuitenkin todella mukava "pikkuloma" siinä jouluhössötyksen keskellä!


Lontoossa tuli koettua vähän kaikenlaista. Ensimmäisenä päivänä me saimme ostettua liput Les Misérables -näytelmään. Olin niin innoissani siitä, sillä tuon kyseisen näytelmän näkeminen oli ollut mun unelmissa jo jonkin aikaa! Näytelmä alkoi illalla seitsemän aikaan ja kesti melkein kolme tuntia väliaikoineen päivineen. Ennen teatteriin menoa mua hieman pelotti, että väsyisin siellä ollessa. Meillä nimittäin ei ollut istumapaikkoja ollenkaan. Näytelmän istumapaikat oli loppuunmyyty, joten ostimme meille seisomapaikat aivan ylimpien istumapaikkojen takaa. Kävi kuitenkin ilmi, että sieltä näki ja kuuli aivan älyttömän hyvin! Tuon näytöksen istumapaikkaliput liikkuvat 30 ja 60 punnan välillä (35-65€). Me saimme meidän liput 13 punnalla (n. 15€)!! Seisoessa jalat puutuivat hieman, mutta näytelmään pääsi niin hyvin sisään, että sitä melkein unohti seisovansa, haha. Lisäksi penkkien ja seisomapaikkojen välissä oli puinen kaide, johon pystyi kivasti myös nojaamaan. Jos joku siis joskus ajattelee mennä katsomaan Les Misérables -näytelmää Lontooseen ja jäljellä on enää seisomapaikkoja, suosittelen niiden ostamista! Ne tulevat olemaan hintansa arvoiset!



Toisena päivänä Ashley liittyi meidän seuraan aamupäivästä. Kun mun isä ja Ash olivat esitelleet itsensä toisilleen, me lähdimme kolmistaan kävelemään kohti Tate Modern -museota. Päivämäärä taisi olla 10. joulukuuta ja sinä päivänä täällä satoi ensilumet. Ilma oli silti melko lämmin ja lumi muuttui loskaksi nopeasti. Mun mustat lenkkarit menivät heti läpi ja kävelin märillä kengillä koko loppupäivän...



Tate Modern oli sisältä todella siisti, jos totta puhutaan. Pidin sen näyttelyistä, vaikka moderni taide ei ole koskaan ollut mulle se kiehtovin taiteen muoto. Kiersimme paikkaa muutaman tunnin, jonka jälkeen suunnistimme myöhäiselle lounaalle/aikaiselle päivälliselle O2 -areenalle. Myöhemmin sinä päivänä me menimme vielä Piccadilly Circus:lle jouluvalojen ja kahvin perässä. Oli mukavaa, että mun isä pääsi tapaamaan mun ekana perheenjäsenenä Ashleyä. Loput Ash tulee tapaamaan noin kolmen viikon päästä!



Kolmannen päivän puolessa välissä me hyppäsimme junaan ja matkustimme tänne mun host-perheen luokse, sillä mulla oli töitä seuraavana päivänä. Ennen sitä me kuitenkin vierailimme National Portrait Gallery:ssa ja Lontoon kirjastossa.



Täällä meillä päin tuli käytyä lähimmässä suuressa kaupungissa lounaalla ja pienillä ostoksilla. Esittelin meidän lähintä puistoa mun isälle. Mun piti kuitenkin melko nopeasti lähteä hakemaan poikia koulusta, joten isä jäi koluamaan puistoa hieman paremmin. Myöhemmin illalla illastimme lähimmässä pubissa mun host-vanhempien kanssa.



Oli mukavaa, että mun isä kävi täällä moikkaamassa. Ensi kuussa teen samoin mun perheelle. Maltan tuskin odottaa! Ostimme lentoliput Ashleyn kanssa noin kaksi kuukautta sitten, jos oikein muistan. Kaikki tuliaiset on jo hankittu. Haluisin jo pakata mun matkalaukutkin, mutta ehkä maltan vielä muutaman viikon, haha.

(Kaikki kuvat tässä postauksessa ovat mun isän ottamia!)

Lisää löydät Instagramista (ainoorvokkii) !!

Kommentit

Suositut tekstit